بررسی و تدوین طرح مدیریت ریسک زنجیره تامین در شرکت ساپکو

دسته بندی: صنایع, مدیریت
1908 بازدید

زنجيره تامين
دامنه لجستيک در بر گيرنده همه فعاليت های موجود بين تامين کننده ها تا مشتری است که همه آن ها در راستای فراهم کردن محصول مناسب ، در زمان مورد نیاز و در مکان لازم است. (Christopher, 1998) برای موفقیت در چنین حوزه وسیعی می بایست در همه جنبه های عملیاتی و اطلاعاتی همزمان کار شود.
به زنجيره ای از شرکت هايی که برای برآورده کردن و انجام فعاليت های لجستيک با هم همکاری می کند زنجیره تامین گفته می شود. بنابراين يک زنجيره تامين شبکه ای متشکل از فرآیندهای تجاری مستقل و نیمه مستقل است که از تدارک مواد خام آغاز می شود و به مصرف محصول در دست مشتری نهایی منتهی می شود و در اين راستا بسياری از شرکت ها را به هم متصل می کند و در نهايت خدمات و یا محصولات فیزیکی را برای مشتریان تولید می کند. اين فرايند ها می توانند در شرکت های مختلف و یا در یک شرکت خاص در حال انجام باشند. چهارچوب زنجیره تامین اصولا دارای 5 مولفه اصلی تامین کننده، تولید کننده، انبار، خرده فروش و مشتری است. بنابراین عضویت درون زنجیره های تامین سازمان های بزرگ را ناچار می کند که به شرکا، تامین کنندگان، مشاورین و سایر شرکت های همراه در مسیر تحویل دهی ارزش به مشتری در بازارگاه خود اعتماد و تکیه کند. نياز به همکاری و هماهنگی بین اعضای فرآیند به جهت خلق ارزش، هدف اصلی مدیریت زنجیره تامین است. هدف مشترک همه اعضا زنجیره تامین کارایی هرچه بیش تر فعالیت هاست و این امر خود نیازمند یکپارچگی جریانات مواد و اطلاعات است. اهميت زنجيره تامين به نوعی است که امروزه حتی ديده شده است که برخی رقبا برای دستيابی به مزايای زنجيره تامين در برخی زنجيره های تامين با هم همکاری می کنند.

 

127صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 35000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی و تحليل نقش مديريت كيفيت درايجاد زنجيره ارزش مديريت دانش

دسته بندی: صنایع, مدیریت
1613 بازدید

چکیده:
مديريت كيفيت بواسطه پتانسيلهاي بالقوه‌اي كه در سازمان ايجاد مي‌كند، مي‌تواند نقش بسزايي در ايجاد زير ساختارهاي مديريت دانش در سازمان داشته باشد. در اين تحقيق با رويكرد منابع انساني به مديريت كيفيت، در سه بعد، تعهد و رهبري مديريت ارشد، برنامه‌هاي ارتقاء شايستگيهاي كاركنان و مشتري‌مداري به بررسي نقش هر يك از ابعاد فوق بر ايجاد زير ساختارهاي مديريت دانش در سازمان پرداخته مي‌شود
هدف پژوهش حاضر بررسي و تحليل نقش مديريت كيفيت درايجاد زنجيره ارزش مديريت دانش مي باشد بدين منظور با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده تعداد 81 نفر با سطح ليسانس به بالا از كاركنان شركت پايانه هاي نفتي ايران به عنوان افراد مشاركت كننده در پژوهش انتخاب شدند. روش پژوهش حاضر به لحاظ هدف كاربردي و به لحاظ جمع آوري داده ها توصيفي از نوع پيمايشي مي‌باشد. روش هاي تحليل آماري مورد استفاده در پژوهش شامل آمار توصيفي (ميانگين، فراواني، نما) و با توجه به این که مقیاس اندازه گیری داده ها از نوع رتبه ای بود از روش ناپارامتریک مقایسه میانگین دو گروه (من - ویتنی) استفاده شده است.
نتايج پژوهش نشان داد كه نقش مديريت كيفيت در ايجاد زنجيره ارزش مديريت دانش در سطح اطمينان 95 % تفاوت معناداري داشت و همبستگي ازنوع مستقيم بوده است. ميزان ميانگين رتبه بندي انجام گرفته از زير معيارهاي متغير مستغل، برنامه هاي ارتقاء شايستگي كاركنان در رتبه نخست ودر مرحله بعد تعهد مديريت ارشد وسپس مشتري مداري شركت پايانه ها با متغير وابسته (زنجيره ارزش مديريت دانش) هبستگي بيشتري داشته است. لذا اهميت برنامه هاي ارتقاء شايستگي كه درايجاد زيرساختهاي مديريت دانش برخوردار است بسيار حائز اهميت وتوجه مي باشد. توجه به موضع هاي مديريت كيفيت و نقش بسزايي كه در ساختار دانشي سازمان ايفا مي كند عامل تاثير گذاري در موفقيت فرايند مديريت دانش درسازمان محسوب مي‌گردد.

 

197صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 35000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی زنجیره تامین و طراحی مدل زنجیره تامین ناب

دسته بندی: صنایع, مدیریت
2112 بازدید

بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی زنجیره تامین و طراحی مدل زنجیره تامین ناب

مشکلاتی که اغلب سازمان های تولیدی با آن روبه رو هستند در ارتباط با افزایش موجودی محصول و مواد اولیه، ضایعات زیاد، دوباره کاری ها و ... می باشد که باعث افزایش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده محصول می شود. بالا بودن هزینه ها و قیمت تمام شده و همچنین کاهش کیفیت محصول باعث پایین آمدن توان رقابتی شرکت می شود. این چالش ها باعث توجه شرکت های تولیدی به زنجیره تامینشان شده است تا با مدیریت اثربخش آن، هزینه ها و قیمت تمام شده محصولاشان کاهش یابد. نگرش مديريت زنجيرة تامين یک استراتژي‌ قوي براي افزايش رقابت‌پذيري شرکت‌ها در در بازار جهانی می باشد.
يك زنجيرة تامين؛ شبکه‌اي از سازمان‌ها با ارتباطات بالادستي و پائين‌دستي در فرآيندهاي مختلف است كه کليه فعاليت‌هاي مرتبط با جريان‌هاي مواد (و نيز جريان‌هاي مالي و اطلاعاتي مرتبط با آن) از مرحلة تهية مواد اوليه تا مرحلة تحويل كالاي نهايي به مصرف‌كننده را شامل شده و از طريق عرضه محصولات نهايي و خدمات به مشتريان، توليد ارزش مي‌نمايد.
در این پژوهش برآنیم که با بررسی زنجیره تامین شرکت و شناخت علل مشکلات، راهکارهایی را برای اثربخش ترشدن زنجیره تامین ارائه داده و بتوانیم عواملی را که در واقع در این زنجیره تامین ایجاد ارزش نمی کند را حذف کنیم.
با توجه به توضیحات مساله اصلی تحقیق را می توان به این صورت بیان نمود که:
چه عواملی باعث افزایش اثربخشی زنجیره تامین می شوند؟ و چگونه می توان با ارتقا آن ها به یک زنجیره تامین ناب دست یافت؟

 

126صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 38000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی زنجیره تامین و طراحی مدل زنجیره تامین ناب

دسته بندی: صنایع, مدیریت
1913 بازدید

بررسی راهکارهای افزایش اثربخشی زنجیره تامین و طراحی مدل زنجیره تامین ناب

مشکلاتی که اغلب سازمان های تولیدی با آن روبه رو هستند در ارتباط با افزایش موجودی محصول و مواد اولیه، ضایعات زیاد، دوباره کاری ها و ... می باشد که باعث افزایش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش قیمت تمام شده محصول می شود. بالا بودن هزینه ها و قیمت تمام شده و همچنین کاهش کیفیت محصول باعث پایین آمدن توان رقابتی شرکت می شود. این چالش ها باعث توجه شرکت های تولیدی به زنجیره تامینشان شده است تا با مدیریت اثربخش آن، هزینه ها و قیمت تمام شده محصولاشان کاهش یابد. نگرش مديريت زنجيرة تامين یک استراتژي‌ قوي براي افزايش رقابت‌پذيري شرکت‌ها در در بازار جهانی می باشد.
يك زنجيرة تامين؛ شبکه‌اي از سازمان‌ها با ارتباطات بالادستي و پائين‌دستي در فرآيندهاي مختلف است كه کليه فعاليت‌هاي مرتبط با جريان‌هاي مواد (و نيز جريان‌هاي مالي و اطلاعاتي مرتبط با آن) از مرحلة تهية مواد اوليه تا مرحلة تحويل كالاي نهايي به مصرف‌كننده را شامل شده و از طريق عرضه محصولات نهايي و خدمات به مشتريان، توليد ارزش مي‌نمايد.
در این پژوهش برآنیم که با بررسی زنجیره تامین شرکت و شناخت علل مشکلات، راهکارهایی را برای اثربخش ترشدن زنجیره تامین ارائه داده و بتوانیم عواملی را که در واقع در این زنجیره تامین ایجاد ارزش نمی کند را حذف کنیم.
با توجه به توضیحات مساله اصلی تحقیق را می توان به این صورت بیان نمود که:
چه عواملی باعث افزایش اثربخشی زنجیره تامین می شوند؟ و چگونه می توان با ارتقا آن ها به یک زنجیره تامین ناب دست یافت؟

 

126صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 38000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تامین با استفاده از مدل SCOR

دسته بندی: صنایع
1910 بازدید

چکیده
گسترش بازارها و محصولات، رقابتها را از سطح فيمابین شرکتها به سطح مابین زنجیره های تامین کشانده و بهبود عملکرد این زنجیره ها، تنها مسیر دستیابی به مزایای رقابتی در بازار امروز است. عملکرد مناسب زنجیره تامین نقش کلیدی در موفقیت یک سازمان و دستیابی پایدار به اهداف و بویژه سودآوری آن دارد. در این راستا شناسايي كامل ساختار زنجيره تامين موجود و استقرار سیستم ارزیابی عملکرد زنجیره تامین برای شناسایی نقاط ضعف و بهبود مستمر آن لازم به نظر می رسد. پس از فاز شناخت نیز نیازمند ابزاری قوی و کامل براي تجزیه‌ و تحلیل تفضیلی کلیه فعالیتها و عملیات زنجیره تامین خواهيم بود.
مدلهاي مختلفي براي ارزيابي عملكرد مديريت زنجيره تامين موجود مي باشد. در اين تحقيق با توجه به جامعيت مدل SCOR از اين مدل براي ارزيابي عملكرد مديريت زنجيره تامين شرکت شاسی ساز ایران استفاده گرديده است. مدل SCOR يك مدل مرجع عمليات مي باشد كه در آن از مفاهيم مهندسي مجدد، بهينه كاوي و تجربيات برتر استفاده گرديده است. مدل داراي 4 سطح مي باشد كه فرآيندهاي اصلي آن عبارتند از: برنامه ريزي، تامين، ساخت، تحويل و ارجاع. مدل داراي 5 ويژگي عملكردي قابليت اطمينان، پاسخگويي، چابكي، هزينه و مديريت دارايي مي باشد كه در هر سطح داراي شاخصهایي جهت سنجش عملكرد مي باشد.
هدف از این تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت زنجیره تامین شاسی ساز با استفاده از مدل SCOR و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود آن بوده و فرضيه مناسب بودن عملکرد مدیریت زنجیره تامین شاسی ساز با استفاده از مدل SCOR مورد آزمون قرار گرفته است. برای این منظور از روش پرسشنامه استفاده شده است. پرسشنامه هايي با مشورت اساتید دانشگاه و خبرگان مطابق با مدل SCOR براي تامين كنندگان (35 سوال)، سازمان (53 سوال) و مشتريان (29 سوال) تهیه گردیده، پس از آشنا نمودن پرسش شوندگان (35 نفر)، پرسشنامه ها توزیع و در نهایت پرسشنامه ها جمع آوری (نرخ بازگشت 14/97%) و نتایج تحلیل شده است. مقدار آزمون آلفاي كرونباخ 0.82 می باشد که تائيد كننده روايي پرسشنامه ها مي باشد. با توجه به اينكه آزمون كولموگروف اسميرنوف نشانگر نرمال بودن جامعه آماري بوده و تعداد پرسشنامه ها كوچكتر از 30 عدد است، در نرم افزار SPSS از آزمون t براي آزمون فرضيه صفر مبني بر مناسب بودن عملكرد شاخص (بزرگتر-مساوي بودن از ميانگين) و فرضيه مخالف مبني بر نامناسب بودن عملكرد شاخص (كوچكتر از ميانگين بودن) استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشانگر این موضوع است که شرکت شاسی ساز ایران در زمینه های قابلیت اطمینان، پاسخگویی، چابکی، هزینه ها عملکرد مناسبی دارد ولی در زمینه مدیریت دارایی ها دارای نقاط قابل بهبود است. با توجه به این نتایج و با استفاده از تکنیکهای برتر مدل پیشنهاداتی برای بهبود ارائه گردیده است.

 

 

220صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 36000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه صنایع در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


ارزيابی عملکرد زنجيره تامين (مطالعه موردی شرکت ايران خودرو)

دسته بندی: صنایع
1305 بازدید

چكيده
امروزه با در نظر گرفتن وضعيت رقابتي در بنگاههاي اقتصادي، وضعيت عملكردي زنجيره تامين نقش مهمي را در توليد و ارسال محصول ارزان و با كيفيت در زمان تعيين شده به مشتري ايفا مي كند.در واقع شناسايي و ارزيابي وضعيت شاخصهاي عملكردي زنجيره تامين به شركتها كمك نموده تا نقاط قوت و ضعف خود را پيدا نموده و درصدد رفع گلوگاهها برآيند.در واقع ارزيابي و بهينه سازي به عنوان يك مزيت كليدي در فعاليتهاي مديريتي به شمار مي رود و بيشتر سازمانها از اين دو عامل به عنوان كليدي جهت كنترل و برنامه ريزي طرحها و سيستمهاي مديريتي خود استفاده مي نمايند.
در اين تحقيق در ابتدا سعي شده است كه به مفاهيم زنجيره تامين و مدلهاي مختلف ارزيابي عملكرد زنجيره تامين پرداخته شده و پس از آن با توجه به شرايط ايران خودرو مدلي انتخاب و ارزيابي بر اساس آن انجام شود. آنچه كه در اين تحقيق به دنبال آن هستيم در واقع شناسايي عناصر تشكيل دهنده زنجيره تامين، شناسايي شاخصهاي موثر بر عملكرد زنجيره تامين،اولويت بندي اين شاخصها و در نهايت ارائه مدلي جهت بهينه سازي شاخصهاي عملكردي زنجيره تامين مي باشد.
در اين تحقيق اولويت بندي شاخصها بر اساس منطق مقايسات زوجي و با استفاده از نرم افزار EC صورت گرفته و در نهايت يك مدل تركيبي برنامه ريزي چند هدفه (GP) و فرايند تحليل سلسله مراتبي (AHP) جهت بهينه سازي عملكرد زنجيره تامين پيشنهاد شده است.
كلمات كليدي : مديريت زنجيره تامين – برنامه ريزي چند هدفه – فرايند تحليل سلسله مراتبي – ارزيابي عملكرد

 

 

110صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 31000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه

دسته بندی: صنایع
1420 بازدید

بررسی عوامل موثر در اجرای سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه  (PM) و ارائه الگوی مناسب شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه

 

 

چکیده:

مسئلة مهم در نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه حفظ آمادگی و عملیاتی  نگهداشتن تجهیزات، ماشین آلات و تأسیسات است. استفاده از سیستم برنامه ریزی نگهداری و تعمیرات و ارائه آن ضمن ایجاد مطلوب ترین سرویسهای تعمیراتی و اتخاذ بهترین رو شها برای تداوم کار صنعت با حداکثر بازدهی و کاهش هزینه، سبب افزایش سرمایه گذاریها در صنایع  در شرایطی که  محدودیت در منابع و مواد اولیه وجود دارد می‎گردد .برای استفاده از این سیستم نیاز به شناسائی برخی از عوامل مهم و تاثیر گذار در اجرای ان می باشد، تا بتوان نتایج مفیدی در اجرای آن که همواره با هزینه هایی همراه خواهد بود کسب نمود. در این تحقیق تلاش شده است به شناسائی این عوامل تاثیر گذار پرداخته و با بحث وبررسی دقیق برخی از عاملهای مهم، از طریق سؤالات و کسب نقطه نظرات مدیران و کارشناسان مرتبط به آن شده است که نهایتاً برای رسیدن به اهداف پژوهش  که شامل شناسایی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه و بررسی استقبال مدیران شرکت در صورت اجرای این سیستم و بررسی شرایط ساختاری ، فرهنگی و تکنولوژی موجود در شرکت جهت اجرای این سیستم و در نهایت در صورت موجود بودن شرایط، ارائه الگوی مناسب در شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه می باشد. که می تواند به صورت عملی اجرا شود که در فصول مختلف مراحل آن ذکر گردیده است.

با بررسي اين تحقيق ضمن بحث در صحت فرضيات به نتايجی دست يافته كه چنانچه به آن پرداخته نشود اجراي اين سيستم نه تنها كارائي نداشته بلكه هزينه زيادي را بر سازمان برجاي خواهد گذاشت. توجه بر فرهنگ ‏، ساختار، تشويق وتنبيه، توجه مدير عالي و مديران ارشد و آموزش كاركنان از مسائل مهمي مي باشد كه قبل از اجراي سيستم بايد زمينه را فراهم نمود.

 

  88 صفحه  فایل ورد فونت 14  قیمت:11900 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

 اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 


ارزيابی چابکی سازمان با استفاده از منطق فازی ( مطالعه موردی ايران خودرو)

دسته بندی: صنایع, مدیریت
1972 بازدید

ارزيابی چابکی سازمان با استفاده از منطق فازی

چکيده فارسی:
امروزه سازمانهاي تغييرات اساسي را در پيرامون خود تجربه ميکنند که عدم توجه به آنها، بقا سازمانهاي را تهديد مي کند. سازمان چابک توانايي بقا و پيشرفت در يک محيط پرتلاطم، به وسيله واکنش سريع نسبت به تغييرات و ايجاد محصولات و خدمات بر اساس خواست مشتري را دارد. از آنجاييکه چابکی يک نياز اساسی سازمان های امروز برای بقا می باشد و نياز برای يک سيستم نظامند جهت ارزيابی سطح چابکی سازمانها وجود دارد بنابراين هدف پايان نامه معرفی يک متدولوژی جهت تعيين ميزان چابکي کنوني سازمان و مقايسه آن با سطح مطلوب چابکی می باشد تا با شناسايي اين شکاف، موانع اصلی بهبود سطح چابکی سازمان را شناسايی و راهکارهايی جهت رفع موانع ارائه شود. جهت برآورد سطح فعلی چابکی سازمان اهميت و عملکرد هريک از قابليت های مورد نياز يک سازمان چابک ، طی يک پرسشنامه ای که بين ١۵ نفر از مديران، روسا و قائم مقام ها معاونت سواری سازی ايران خودرو که به صورت نمونه گيری تصادفی انتخاب شده اند توزيع شده است ارزيابی می شود. چون بيشتر معيار هاي چابکي به وسيله عبارات زبان شناختي تعريف شده که به وسيله احتمال چند گانه و ابهام طبقه بندي شده اند جهت ارزيابی سطح چابکی از منطق فازي استفاده شده است که ابزار بسيار مناسبي براي تصميم گيري در اختيار قرار مي دهد. پس از ادغام مقادير فازی اهميت و عملکرد هر يک از قابليت های چابکی سازمان سطح فعلی چابکی سازمان محاسبه می شود و در نهايت با بدست آوردن مقادير قطعی هر يک از قابليت های چابکی، آنان را رتبه بندی کرده و موانع اصلی بهبود را شناسايی و راهکارهايی جهت رفع آنان ارائه شده است.



180صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 44000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال و پایان نامه حقوق در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی تاثير زيرساخت های فناوری اطلاعات بر پياده سازی مهندسی مجدد فرآيندهای سازمانی و ارائه راهکار اجرايی

دسته بندی: صنایع, مدیریت
1344 بازدید

بررسی تاثير زيرساخت های فناوری اطلاعات بر پياده سازی مهندسي مجدد فرآيندهای سازمانی و ارائه راهکار اجرايی (مطالعه موردی: شرکت ايران ترانسفو)

 


چکيده
تحولات اقتصادي، پيشرفتهاي سريع فناوري، تغييرات بازار و رقابت فشرده عواملي هستند که سازمانها را به بازانديشي بنيادين و تغيير ريشه اي در نحوه انجام کسب و کار و فرآيندهاي آن مجبور مي سازند. مهندسي مجدد يک رويکرد مديريتي موثر اما چالش برانگيز براي کمک به سازمانها در طراحي و پياده سازي اين تغييرات در سازمانهاست. يکي از نکات قابل توجه در مهندسي مجدد، نياز به بکارگيري فناوري اطلاعات براي تسهيل "فرآيندهاي درست" است. فناوري اطلاعات خصوصا زير ساخت هاي آن نقش حياتي را در انجام موفقيت آميز پروژه هاي مهندسي مجدد ايفا مي کند. مطالعات مختلف نشان مي دهد که زير ساخت هاي فناوري اطلاعات، به سازمانها نه صرفا در مکانيزه کردن فعاليت هاي کسب و کار، بلکه در شکل دهي و طراحي مجدد فرآيندها کمک مي کند.
در اين پژوهش، ضمن مروري بر تحقيقات و مطالعات مختلف انجام گرفته در خصوص رابطه زير ساخت هاي فناوري اطلاعات و مهندسي مجدد، تلاش شد تا زير ساخت هاي فناوري اطلاعات موثر بر پياده سازي مهندسي مجدد شناسايي شوند. در مرحله بعد با مبنا قرار گرفتن شرکت ايران ترانسفو به عنوان مطالعه موردي، اهميت هر يک از زيرساخت هاي فناوري اطلاعات موثر بر پياده سازي مهندسي مجدد در اين شرکت؛ با استفاده از دو تکنيک مقايسه زوجي و آنتروپي شانون مشخص شد. در پايان بعد از شناخت فاصله بين وضعيت موجود زير ساخت هاي فناوري اطلاعات شرکت ايران ترانسفو و استانداردهاي جهاني، مدل رياضي مناسبي جهت کاهش فاصله (شکاف) ارائه شد.
در اين مطالعه، جامعه آماري تحقيق، کارشناسان و خبرگان فناوري اطلاعات شرکت ايران ترانسفو مي باشند.

 

 

140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 43000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت صنعتی و مهندسی صنایع در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693


عارضه یابی تولید محصولات جدید در صنایع فرآیندی با استفاده از روش FMEA و بر اساس فلسفه ی پوکا یوکه

دسته بندی: صنایع
2659 بازدید


چکیده :
در این پژوهش با استناد بر فلسفه ی پوکایوکه و استفاده از رویکرد ترکیبی QFD – FMEA ، به عارضه یابی فرآیند طراحی و توسعه ی محصولات جدید، و همچنین عارضه یابی فرآیند تولید این محصولات ، در شرکت شیر پاستوریزه پگاه تهران که جزء صنایع فرآیندی می¬باشد، پرداخته شده است.
بدین منظور در ابتدا اطلاعات لازم برای انجام پژوهش، از طریق مصاحبه با مدیران واحدهای مرتبط با فرآیند طراحی و توسعه¬ی محصولات جدید و مطالعه¬ی مستندات مربوط به محصولات جدید سازمان، جمع آوری می¬گردد و سپس با تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصله، عارضه¬های موجود در این فرآیند شناسایی شده و سپس با استفاده از روش FMEA به محاسبه ضریب RPN و اولویت بندی عارضه¬ها پرداخته می¬شود. در گام بعدی به شناسایی عارضه¬های موجود در فرآیندهای تولیدی و همگام سازی آنها با نیازهای مشتریان پرداخته می¬شود. بدین منظور در ابتدا دو مورد از جدیدترین محصولات سازمان به عنوان نمونه انتخاب شده و سپس نیازها ی مشتریان برای این دو محصول، مشخص و درجه اهمیت آن ¬ها از طریق پرسشنامه ¬ای که توسظ 30 نفر از مشتریان اصلی سازمان تکمیل شده است، تعیین می¬گردد. در ادامه با استفاده از رویکرد ترکیبی QFD – FMEA، عارضه ¬های موجود در فرآیند تولید این دو محصول، شناسایی و اولویت¬بندی می¬شوند و با استفاده از جلسات طوفان مغزی با حضور مدیران مجرب واحدهای مختلف سازمان، راه حل هایی برای رفع تمامی عارضه های شناسایی شده، ارائه می¬گردد. در آخر نیز، الگوهای استانداردی برای فرآیند طراحی و توسعه¬ی محصولات جدید و فرآیند عارضه ¬یابی در سازمان ¬ها، پیشنهاد می شود.

کلمات کلیدی : عارضه یابی، محصولات جدید، صنایع فرآیندی، روش FMEA، پوکایوکه، صنایع لبنی

 

 

100صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 49900 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال و پایان نامه مدیریت در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم




تماس با ما
کد تماس با ما