بازنمایی اعتماد اجتماعی بین نسلی در سریال های تلویزیونی مطالعه موردی سریال ستایش

1166 بازدید

   مسئلۀ اصلی پژوهش حاضر تحلیل تصویری از اعتماد اجتماعیِ بین­نسلی است که در سریال تلویزیونی ستایش بازنمایی و روایت می­شود. ستایش در مقام یکی از پر مخاطب­ترین سریال­هال تلویزیونی می­کوشد با تمسک به انواع شگردها و تمهیدات بصری و روایی، و انواع رمزگذاری­های فنی و اجتماعی و ایدئولوژیکِ متن، تصویر خاصی از وضعیت اعتماد اجتماعی، به طور عام، و اعتماد اجتماعیِ بین­نسلی، به طور خاص، در جامعۀ ایران ارایه دهد. تحقیق حاضر کوشیده است با تکیه بر ایده­های منتج از نظریۀ بازنمایی رسانه­ایِ پدیده­های اجتماعی ( در آرای هال، فیسک و مک­کیب ) و نیز به مدد روش تحلیل نشانه­شناسی، دلالت­ها، مضامین، برجستگی­ها، سکوت­ها، تناقض­ها و ناسازه­های این تصویر بازنموده را برملا سازد؛ و سپس با استناد به رویکرد نظری پیوتر زتومکا دربارۀ اعتماد اجتماعی ( و مؤلفه­ها، شاخص­ها، ابعاد و سطوح آن ) و تحقیقات انجام­شده دربارۀ وضعیت اعتماد اجتماعی در جامعۀ ایران، تصویر اعتماد اجتماعیِ بازنمایی­شده در این سریال را به شیوه­ای جامعه­شناختی انتقادی تفسیر کرده است. نتایج تحقیق نشان می­دهد که سریال ستایش سعی دارد پدیدۀ اعتماد اجتماعی را به سطح پدیده­ای فردی فروکاهد، یعنی ریشه­های تضعیف یا تقویت آن و فاصلۀ میان شکل موجود با شکل مطلوب آن را به مکانیسم­های روانی پیوند زند. فزونتر، این متن به انحاء مختلف در صدد ساده­سازی روابط پیچیدۀ اجتماعی و به حاشیه­راندن امر اجتماعی بر می­آید، راهکار احیای همبستگی­های اجتماعیِ مبتنی بر اعتماد متقابل را در تقویت خلق­وخوهای اخلاقی فردی جستجو می­کند و نقش تعیین­کنندۀ ساختارهای اجتماعی را نادیده می­گیرد.

کلیدواژه: اعتماد اجتماعی، بازنمایی، روایت، تیپ­ایده­آل، ایماژ، رمزگان، امر استعلایی، مکانیسم­های روانی.

 

 95صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 21000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بازنمایی تفاوت های جنسیتی در سینمای ایران

دسته بندی: ارتباطات, هنر
1286 بازدید

هدف پایان‌نامه حاضر، شناخت نحوه بازنمایی تفاوتهای جنسیتی در سینمای ایران از دهه هشتاد به بعد است. برای نیل به این هدف ابتدا به مرور مفهومی مفاهیم اصلی از قبیل بازنمایی ،نشانه شناسی و تفاوت جنسیتی پرداخته‌ و در ادامه مرور نظریِ نظریه های مربوط به بازنمایی ،نشانه شناسی و سینما بررسی شده است .روش تحقیق در پایان‌نامه پیش رو کیفی‌ست و از تکنیک نشانه‌شناسی استفاده کرده‌ایم. بر اساس الگوی سلبی و کاودری، رمزگان فنی و ارجاعات و دلالت‌های موجود در متن فیلم، مشخص شده است. با تمرکز بر این الگوها، سعی بر این بوده که در چهار فیلم: «به همین سادگی»، «درباره الی»، «میگرن» و «سعادت آباد» که به روش نمونه گیری هدفمند برگزیده شده‌اند، تفاوتهای جنسیتی واکاوی و بازنمایی آن در سینما آشکار شود.بنابر نتایج این پژوهش می‌توان گفت در بازنمایی تفاوتهای جنسیتی شاهد کلیشه‌های هستیم که به کرات به تصویر در آمده‌اند. مفاهیمی چون: «زن سنتی»، «زن مدرن »، «کار خانگی»، «تنهایی»، «مادرانگی» و «دیده نشدن» از مضامین عمده مطرح شده در این فیلم‌ها هستند بازنمایی زنان در سینما با برساخت جنسیتی همراه بوده و سینما کلیشه‌های جنسیتی را بازتولید می‌کند.شخصیت‌های فیلم همگی درگیر فرهنگ و جامعه مردسالار هستند و برای تغییر وضعیتشان کاری انجام نمی‌دهند همچنین تصویر زن موفق کمتر به تصویر کشیده شده است.

کلید واژه‌ها: بازنمایی، سینما، نشانه‌شناسی، ایدئولوژی، تفاوت جنسیتی

 

 230صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 24000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تأثیرات استفاده از اینترنت بر نگرش فرهنگی روحانیون

دسته بندی: ارتباطات
4794 بازدید

رویکرد مثبت و باز حوزۀ علمیه قم نسبت به پذیرش تکنولوژی‌های نوین ارتباطی باعث شده است، اقبال به استفاده از جدیدترین وسایل ارتباطی به منظور تحصیل، تحقیق، تبلیغ و تعامل مؤثر با فضای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی جامعه و جهان، در بین روحانیون بسیار چشم‌گیر باشد و همین امر، طلاب علوم دینی را به صحن علنی جامعۀ بین‌المللی (در مصاف با انواع دیدگاه‌ها، نگرش‌ها و سلیقه‌های فکری، عقیدتی، فرهنگی، ارزشی و رفتاری متنوع) وارد کرده است.

در پژوهش حاضر با تکیه بر نظریه‌های ارتباطاتی (نظریه بوم‌شناسی رسانه‌ها، و مجموعه نظریه‌های مربوط به رویکرد رسانه‌های قدرتمند) و نیز نظریه‌های روان‌شناسی اجتماعی در خصوص شکل‌گیری و تغییر نگرش‌، و در قالب یک تحقیق بین رشته‌ای تأثیرات رسانۀ اینترنت بر نگرش فرهنگی روحانیون، مورد بررسی قرار گرفته است. برای این منظور، از روش پیمایش و تکنیک پرسشنامه برای جمع‌آوری اطلاعات از جامعۀ آماری پژوهش (روحانیون شهر قم) استفاده گردید که از طریق دو مرحله نمونه‌گیری (خوشه‌ای و در دسترس) ابتدا مدارس حوزوی و سپس واحدهای تحقیق (طلاب علوم دینی) برای جمع‌آوری اطلاعات مشخص گردیدند.

تجزیه و تحلیل اطلاعات جمع‌آوری شده، نشان می‌دهند که بین استفاده از اینترنت (در دو بُعد میزان استفاده و نوع محتوای مورد استفاده) با نگرش فرهنگی روحانیون ارتباط معنی‌داری وجود دارد؛ بدین ترتیب که نگرش فرهنگی روحانیونی که به میزان زیادتری از اینترنت استفاده می‌کنند، بیش‌تر به سمت نوگرایی تمایل دارد و بر عکس هر چه میزان استفاده از اینترنت کم‌‌تر ‌باشد، نگرش فرهنگی آن‌ها بیش‌تر به سمت سنت‌گرایی میل می‌کند. هم‌چنین هر چه روحانیون، محتوایی را که در چارچوب اخلاقی، شرعی، قانونی یا صنفی آن‌ها قرار دارد مورد استفاده قرار می‌دهند، نگرش آن‌ها سنتی‌تر و هر چه قدر محتوای خارج از این چارچوب را مورد استفاده قرار می‌دهند، نگرش فرهنگی نوگرایانه‌تری خواهند داشت.

 

کلید واژگان: اینترنت، روحانیون، نگرش فرهنگی، نوگرایی، سنت‌گرایی

 

 260صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 21000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تاثیر رسانه های ارتباط جمعی بر سرمایه اجتماعی خانواده

دسته بندی: ارتباطات
1416 بازدید

در راستای بررسی بررسی رابطه بین رسانه های ارتباط جمعی برمیزان سرمایه اجتماعی خانواده های ساکن بندرعباس به بررسی میزان استفاده از رسانه های ارتباط جمعی ، سرمایه اجتماعی ، اعتماداجتماعي ، شبکهروابطوپيوندهايخانوادگي ، تعاملاجتماعي ، رابطه رسانه های ارتباط جمعی بر میزان سرمایه اجتماعی مورد سنجش واقع شد.

تحقیق حاضر از نوع توصیفی -همبستگی می باشد.جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه خانواده های ساکن بندرعباس در سال 1392 می باشند. جامعه آماری پژوهش کلیه خانوارهای ساکن بندرعباس در سال 1392 را تشکیل می دادند که حجم نمونه شامل 384 نفر می باشد که از طریق نمونه گیری تصادفی انتخاب شدند.برای گرد آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد برای تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار spss از جدول فراوانی ،درصد،نمودارهای ستونی آزمون، ضرایب همبستگی تاوbکندال و اسپیرمن و رگرسیون چند متغیره استفاده گردید.

یافته ها حاکی از آن بود بینمتوسط میزان استفاده از اینترنت در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود ندارد. بین متوسط میزان استفاده از تلویزیون داخلی در طول هفته و سرمایه اجتماعیرابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. بینمتوسط میزان استفاده از تلویزیون خارجی در طول هفته و سرمایه اجتماعی رابطه وجود ندارد. متغیرهایمیزان استفاده از تلویزیون داخلیو میزان استفاده از تلویزیون خارجیمی تواند سرمایه اجتماعی را پیش بینی کنند.

 

 

 

 

 160صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 21000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تأثیر شبکه های اجتماعی مجازی بر هویت جمعی

دسته بندی: ارتباطات
1350 بازدید

در چند سال اخیر شبکه های اجتماعی مجازی با محبوبیت جهانی کم نظیری رو به رو شده اند و جوانان زیادی عضو این شبکه های اجتماعی مجازی شده اند. شبکه های اجتماعی مجازی در پذیرش و دست یابی افراد جامعه به ویژه جوانان به نگرش ها و رفتارها نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند و به عنوان یکی از کارگزاران اصلی ایجاد تغییرات اجتماعی به شمار می آیند. تحقیق حاضر در همین راستا و برای بررسی رابطه بین شبکه های اجتماعی مجازی و هویت جمعی (ملی، قومی، مذهبی و جهانی) دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان صورت گرفته است. تحقیق به روش پیمایش و با استفاده از تکنیک پرسشنامه انجام گرفته است. جامعه آماری تحقیق کلیه دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان می باشد که در سال 1392 در مقطع کارشناسی و بالاتر مشغول به تحصیل بوده اند. حجم نمونه بر اساس فرمول کوکران 400 نفر انتخاب و با استفاده از روش نمونه گیری طبقه بندی اطلاعات جمع آوری شده اند. یافته های تحقیق نشان می دهد که از میان متغیرهای زمینه ای؛ متغیرهای سن، جنس، مقطع تحصیلی، دانشکده، میزان درآمد و قومیت با هویت جمعی رابطه معناداری دارند. همچنین یافته های تحقیق نشان می دهد که متغیرهای عضویت در شبکه های اجتماعی مجازی، میزان استفاده از اینترنت، میزان استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، سابقه استفاده از شبکه های اجتماعی مجازی، نوع اشتراک گذاری مطلب، نوع لایک و کامنت، عضویت در گروه ها و نوع اخبار با ابعاد هویت جمعی رابطه معناداری دارند.

کلید واژه: جهانی شدن، شبکه های اجتماعی مجازی، فیس بوک، هویت جمعی

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه  قیمت 24000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


انگیزه تماشای سریال های شبکه ماهواره ای فارسی زبان جم (GEM TV) توسط زنان متاهل

2840 بازدید

هدف پژوهش حاضر بررسی انگیزه تماشای سریال­های شبکه ماهواره­ای فارسی زبان جم (GEM TV) توسط زنان و واکاوی قرائت آنان از سریال­ها(مطالعه موردی: زنان شهر کامیاران) است. این پژوهش تلفیقی از دو روش کمی و کیفی است. بخش کیفی آن به شیوه مصاحبه ساخت نیافته است و بخش کمی آن به شیوه پیمایش و با استفاده از پرسش­نامه انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه زنان مخاطب سریال­های شبکه جم (GEM TV) در شهر کامیاران است. به منظور انتخاب نمونه از روش غیر احتمالی نمونه­گیری گلوله برفی استفاده شد. حجم نمونه مورد استفاده برای انجام مصاحبه 26 نفر و برای انجام پیمایش پرسشنامه­ای 195 نفر می­باشد. ابزار مورد استفاده در پژوهش حاضر، در بخش کمی پرسشنامه اصلاح شده شهابی و جهانگردی و در بخش کیفی مصاحبه ساخت نیافته است. برای تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی از روش کد گذاری و تفسیر کد­های بدست آمده، استفاده شد و در بخش کمی از آزمون­های وی کرامر، همبستگی و تحلیل واریانس بهره گرفته شده است.

نتایج بخش کیفی این پژوهش حاکی از آن است که مصاحبه­شوندگان بیشتر تمایل دارند که وضعیت زندگی زنان این سریال­ها را با وضعیت زندگی خود مقایسه کنند. یافته­ها نشان داد که زنان اکثرا معتقدند که این سریال­ها تاثیر چندانی بر آن­ها ندارد. در این رابطه به نظر می­رسد که محیط و جامعه تغییرات به وجود آمده در افکار زنان را خنثی می کند و شرایط قبلی را بازتولید کند. به طور کلی می­توان گفت که زنان، خواهان تغییرات در روابط با مردان، سهیم شدن در قدرت و کسب استقلال باشند.

نتایج بخش کمی این پژوهش نیز حاکی از است که هرچه سن افراد بالاتر می­رود تمایل افراد به تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه آموزشی کاهش می­یابد و در عوض تمایل آنها به تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه تسهیل تعامل اجتماعی و انگیزه فرار از واقعیات روزمره افزایش می­یابد. نتایج نشان داد که وضعیت تاهل نیز در نوع استفاده از رسانه­ها موثر است. بر اساس نتایج انگیزه­های تسهیل تعامل اجتماعی و فرار از واقعیات روزمره در افراد متاهل بیشتر است و در مقابل انگیزه آموزشی در افراد مجرد بیشتر است.همچنین نتایج نشان داد که در تماشای سریال­های شبکه جم با انگیزه­های کسب آموزش و کسب پرستیژ اجتماعی در طبقات اقتصادی بالا نسبت به طبقات پایین بیشتر است و در عوض انگیزه­های فرار از واقعیات روزمره و تسهیل تعامل اجتماعی در افراد طبقات پایین بیشتر است. در این رابطه به نظر می­رسد که طبقه، سن و وضعیت تاهل به عنوان اصلی­ترین مولفه­ها، در نوع انگیزه زنان از تماشای سریال­ها تاثیر زیادی داشته باشند.

 

واژگان کلیدی: قرائت، زنان، واکاوی، سریال­های شبکه جم، شهر کامیاران

 

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  +پرسشنامه قیمت 23000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی تاثير برنامه های تلويزيونی بر سبک زندگی دانشجويان دانشگاه آزاد

1520 بازدید

بررسی تاثير برنامه های تلويزيونی بر سبک زندگی دانشجويان دانشگاه آزاد

چكيده
اين تحقيق با عنوان بررسي برنامه هاي تلويزيوني بر سبك زندگي ( دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي ) در رشته علوم ارتباطات اجتماعي و در سه مقطع تحصيلي( دكتري ، كارشناسي ارشد و كارشناسي ) انجام گرفته است ودر كل تعداد (792 )دانشجو را در بر گرفته است و از طريق نمونه گيري سهميه اي 20 درصد اين تعدادبه (159 )نفر تقليل يافته اند و قبل از پر كردن پرسشنامه هاي اصلي ، تعداد 10 پرسشنامه اعتبار و روايي آنها گرفته و عدد ( 0.811) حاصل شده است، كه نشان دهنده ميزان اعتبار بالايي مي باشد و سپس از طريق نمونه گيري تصادفي ساده پاسخگويان انتخاب شده اند و پاسخگوي سئوالات طراحي شده توسط محقق بوده اند. روش اين تحقيق پيمايشي و ابزار اندازه گيري پرسشنامه بوده است و پس از پر شدن پرسشنامه ها جداول توصيفي و استنباطي از طريق نرم افزار SPSS بدست آمده و سپس دربرنامه WORD طراحي نهايي صورت گرفته است و از آزمون آماري كاي اسكوئر استفاده شده است.در نهايت مي توان بر اساس نتايج حاصله از آزمون فرضيات عنوان نمود كه ،تاثير برنامه هاي تلويزيوني بر سبك زندگي در پنج بعد( سياسي ، اجتماعي ، فرهنگي ،مذهبي و رواني ) صورت گرفته است . در بعد اجتماعي مشخص شده است كه ، برنامه هاي تلويزيوني اهميت خاصي به جامعه مدرن و قشر مرفه داده اند، بطوريكه گويي جامعه سنتي به همراه يكسري آداب رسوم ناديده گرفته شده است و از سوي ديگر قشر متوسط و پايين نيز چندان نمايش داده نمي شوند.دربعد فرهنگي نيز عدم توجه به جايگاه ( سياسي ، اجتماعي و ...) بانوان و همچنين اشتغال بانوان و امر تساوي جنسيتي ملاحظه شده است.و در بعد مذهبي مشخص شده است كه اين برنامه ها در تحكيم روابط خانواده موثر بوده است.بعد سياسي در زمينه مشاركت در انتخابات و تظاهرات نتايج قابل توجهي بدست نيامده است و در نهايت بعد رواني مطرح شده است كه، شامل مسائلي از قبيل الگو پذيري و حس همدلي مخاطب مطرح شده است كه در اين تحقيق مشخص شده كه برنامه هاي تلويزيوني تاثير گذاري خاصي در اين زمينه نداشته اند.آنچه در اين تحقيق كاملا مشخص شده است اين است كه بانوان وجوانان داراي قدرت تاثير پذيري بالايي نسبت به آقايان وقشرتحصيل كرده جامعه دارند .و در نهايت يكسري پيشنهادات به دست اندر كاران برنامه هاي تلويزيوني و محققين آينده داده شده است.

 

200صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد+پرسشنامه قیمت 29000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


نقش سواد رسانه ای در بالا بردن فرهنگ مصرف در میان بانوان

دسته بندی: ارتباطات
1657 بازدید

" سواد رسانه ای زنان چه تأثيری بر اقتصاد خانواده دارد ؟ و آيا سواد رسانه اي نقشي در بالا بردن فرهنگ مصرفي در آنان دارد؟ "
براي سهولت ، زنان را به چهار دسته ي زنان شاغل ، زنان خانه دار، زنان با تحصيلات بالاي ديپلم و زنان با تحصيلات زير ديپلم تقسيم كرده ام وزنان و دختران 15سال به بالاي منطقه هفت (محل سكونت محقق) را بعنوان جامعه نمونه خود برگزيده ام.

1-2سؤالات تحقيق:
1- آيا سواد رسانه ای عاملي براي بالا بردن فرهنگ مصرف در زنان مي باشد؟
2- آيا سواد رسانه ای مانع مصرف گرايی در زنان شاغل ميگردد؟
3- آيا سواد رسانه ای مانع مصرف گرايی در زنان خانه دارميگردد؟
4- آيا ميزان سواد رسانه اى در بين زنان خانه دار وشاغل يكسان است ؟
5- آيا ميزان سواد رسانه اى در بين زنان با تحصيلات بالاي ديپلم وتحصيلات زير ديپلم يكسان است ؟

 

140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع  دارد قیمت 36000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام پروپوزال مقاله و پایان نامه  در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


تحلیل محتوای آگهی های بازرگانی روزنامه های جام جم و همشهری

دسته بندی: ارتباطات
1645 بازدید

در جامعه ی امروز ایران با توجه به گذشت 35 سال از انقاب اسلامی ، مفاهیمی مانند توسعه ، خودکفایی و... مور تاکید قرار دارد. شاید یکی از ابعادی که می توان توسعه در تولیدات داخلی را حداقل از لحاظ کمی مورد توجه قرار داد میزان آگهی های تجاری درباره ی کالاهای داخلی باشد و و همچنین روش ها ی تبلیغاتی از جمله موارد با اهمیتی است که تعین آنها در رسانه ها ، برای جامعه ی رسانه ای کشور و سایر گروه های مرتبط ،با توجه به اهمیتی که تبلیغات در رونق بازار و اقتصاد دارد از اهمیت ویژه ای بر خوردار می باشد از آن جا که رسانه های ارتباط جمعی ، از مهمترین ، محمل ها برای آگهی های تجاری محسوب می شوند. وسیله ی اصلی بسیار ی از جاذبه های اقناعی ، رسانه های همگانی است(پراتکانیس ،1390ص11) مساله ی این پژوهش ، تشخیص انواع کالاهای مورد تبلیغ ، محل تولید ،و روش های تبلیغاتی و ... در دو روزنامه ی جامه جم و همشهری می باشد این دو روزنامه دارای تیراژ نسبتا بالا و برای بسیاری از شهروندان ایرانی ، شناخته شده هستند.

 

21صفحه فایل ورد (قابل ویرایش Word) فونت 14 منابع دارد قیمت 15000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه ارتباطات در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693

 


بررسی نقش تلفن همراه و تاثیرات آن بر وضعیت فرهنگی ارتباطی دانشجویان رشته ارتباطات دانشگاه آزاد

دسته بندی: ارتباطات
1462 بازدید

در اين چند سال اخير تغييرات فراواني در زندگي كاربران به وجود آمده است كه به چهار ديدگاه مي‌توان طبقه‌بندي كرد.

1- تأثيرگذاري تلفن همراه بر نقش فرد در اجتماع 2- تعامل فرد با اجتماع 3- سطح كنش فردي در زندگي خصوصي 4- سطح كنش اجتماعي افراد در محيط‌هاي عمومي. در هر مرور ملاحظه مي‌گردد كه چگونه رقابتهاي صنعتي در حوزه فن‌آوري اطلاعات و ارتباطات موجب بروز خلاقيتهايي مي‌شود كه به نوبه خود يكي از اين چهار نوع تأثيرگذاري تلفن همراه را پديد مي‌آورند، باعث تغييرات ژرفي در فرهنگ ارتباطي و اطلاعاتي در زندگي بشر مي‌شوند. با توجه به ويژگيهاي خاص اين وسيله ارتباطي نوين تحقيق حاضر سعي دارد به معرفي اين پديده جديد پرداخته بازتابهاي منفي و مثبتي كه در ارتباط با چهار ويژگي خاص اين وسيله ارتباطي مورد نظر دارد بررسي نمايد.

تلفن همراه به فرد ارتباط گسترده با حق انتخاب را مي‌دهد و نوعي رفتار فردگرايي در كاربران كه با گزينش مخاطب كه اساس ارتباط را ناهماهنگ و مشكل مي‌سازد، به وجود مي‌آورد.البته مزايا و محاسن اين وسيله ارتباطي را نبايد فراموش كرد در جوامع گسترده و شهرهاي بزرگ مثل تهران كه مردم با مشكلات زيادي مانند ترافيك، کمبود وقت، بعد مسافت وکمبود انرژي مواجه هستند، كه امكان ارتباط چهره به چهره مشكل هست ،كارايي تلفن همراه بي‌نظير است و روانشناسان اجتماعي معتقد هستند علت افزايش تمايل به تلفن همراه در جامعه ،اضطراب ناشي از عدم امنيت است. بدين معني كه افراد در سنين مختلف همواره از آينده خود نگران و بي‌اطلاع هستند  وبا اين وسيله خود را درگير مي‌كنند. مثلاً جواني كه ارتباط با اعضاء خانواده براي او كافي و مطلوب نيست احتياج به معاشرت با دوستان و همسالان خود دارد .تلفن همراه را وسيله معاشرت خود با ديگران مي‌داند اگر همين فرد تلفن همراه نداشته باشد براي برقراري ارتباط يا به صورت حضوري و يا ، تلفن ثابت مجبور است ارتباط برقرار كند و هر دو مورد فرد را محدود مي‌كند و زندگي‌اش را مختل مي‌سازد و موجب خودگشايي فرد مي‌گردد.

بنابراين تلفن همراه به كمك او مي‌آيد  طوری كه ارتباطاتش تحت كنترل نيست و استقلال ارتباطي دارد. اگر اين استقلال ارتباطي را خوب مديريت کند كم كم به ارتباطات موفق روي مي‌آورد و شخصیتش شكل مي‌گردد. تلفن همراه با تكيه بر فرد ، فرهنگ خاص خود را به كاربر ديكته مي‌كند اگر فرد در گذشته مي‌بايست در  ميان جمع مي‌بود تا تنهايي را حس نكند و براي پذيرفته شدن در گروه ارزشها و هنجارهاي آنها را قبول مي‌كرد، امروزه مي‌تواند بدون توجه به هنجارهاي گروهي و بي‌اعتنا به برخوردهاي جمعي، فرهنگ فردگرايي خود را تقويت كند. پديده فردگرايي كه محصول تحولات مربوطه به حوزه فهم، تجربه اجتماعي و توسعه تكنولوژيهاي ارتباطي است. به نظر مي‌رسد همه صنايع ارتباطي قبلي ضمن فردي بودن، به حوزه فرد استقلال نمي‌بخشيد و بستر توسعه فردي را فراهم نمي‌كرده است .اما تلفن همراه مهمترين تكنولوژي فردي است كه ضمن ايجاد خلوت مستقل فردي رابطه اجتماعي فرد را در يك بستر شبکه ای معنادار كرده است. و به عنوان ابزاری ارتباطي مطرح است كه ظرفيتهاي رو به توسعه آن اين وسيله را تبديل به ظرفتيهاي كامپيوتري و چندرسانه‌اي (مولتي مديا) كرده است. با اين نگاه تلفن همراه تكنولوژي فردي محسوب مي‌شود كه حوزه استقلال جديدي از فردگرايي را فراهم مي‌سازد و رفتارهاي فردي را در مقايسه با رفتارهاي جمعي و يا چهره به چهره تغير داده و تأثيرات خاصي از قبيل بي‌تفاوتي، غيرصميمانه بودن و غيرمحترمانه رفتاركردن را در پي دارد و نوعي زندگي مدرن را براي كار بران فراهم مي‌سازد ، به طوري كه كار بر اساس منفك شدن از جامعه را حس مي‌كند و حالت برتري‌جويي و اقتدار نزد خود احساس مي‌كند.البته فردگرايي غيرعقلاني كه در كشورهاي جهان سوم و در حال توسعه در اثر نفوذ تكنولوژيهاي بدون زيرساخت در اين جوامع به وجود آمده است با فردگرايي عقلاني كه احترام به حقوق ديگران و احترام به آزادي و دمكراسي در كشورهاي پيشرفته و توسعه يافته تفاوت دارد.

 

 160صفحه فایل ورد (Word) فونت 14منابع دارد  قیمت 25000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه رشته ارتباطات در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری  02166479693

 




تماس با ما
کد تماس با ما