بازنمایی تفاوت های جنسیتی در سینمای ایران

دسته بندی: ارتباطات, هنر
1286 بازدید

هدف پایان‌نامه حاضر، شناخت نحوه بازنمایی تفاوتهای جنسیتی در سینمای ایران از دهه هشتاد به بعد است. برای نیل به این هدف ابتدا به مرور مفهومی مفاهیم اصلی از قبیل بازنمایی ،نشانه شناسی و تفاوت جنسیتی پرداخته‌ و در ادامه مرور نظریِ نظریه های مربوط به بازنمایی ،نشانه شناسی و سینما بررسی شده است .روش تحقیق در پایان‌نامه پیش رو کیفی‌ست و از تکنیک نشانه‌شناسی استفاده کرده‌ایم. بر اساس الگوی سلبی و کاودری، رمزگان فنی و ارجاعات و دلالت‌های موجود در متن فیلم، مشخص شده است. با تمرکز بر این الگوها، سعی بر این بوده که در چهار فیلم: «به همین سادگی»، «درباره الی»، «میگرن» و «سعادت آباد» که به روش نمونه گیری هدفمند برگزیده شده‌اند، تفاوتهای جنسیتی واکاوی و بازنمایی آن در سینما آشکار شود.بنابر نتایج این پژوهش می‌توان گفت در بازنمایی تفاوتهای جنسیتی شاهد کلیشه‌های هستیم که به کرات به تصویر در آمده‌اند. مفاهیمی چون: «زن سنتی»، «زن مدرن »، «کار خانگی»، «تنهایی»، «مادرانگی» و «دیده نشدن» از مضامین عمده مطرح شده در این فیلم‌ها هستند بازنمایی زنان در سینما با برساخت جنسیتی همراه بوده و سینما کلیشه‌های جنسیتی را بازتولید می‌کند.شخصیت‌های فیلم همگی درگیر فرهنگ و جامعه مردسالار هستند و برای تغییر وضعیتشان کاری انجام نمی‌دهند همچنین تصویر زن موفق کمتر به تصویر کشیده شده است.

کلید واژه‌ها: بازنمایی، سینما، نشانه‌شناسی، ایدئولوژی، تفاوت جنسیتی

 

 230صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 24000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بازنمایی زن در آثار سینمایی داریوش مهرجویی

دسته بندی: هنر
3195 بازدید

جایگاه و موقعیت زنان در رسانه‌ها تحت عنوان مفهوم بازنمایی مي­تواند تبيين گردد. به لحاظ تاریخی، محتوای رسانه‌ها با تصاویری از زنان پر شده‌ که به تقویت هنجارهای اجتماعی و فرهنگی از زنانگی و نقش‌های سنتی زنان پرداخته‌اند. از این رو، بررسی‌های جامعه‌شناختی سینما، بستری را برای درك چگونگی بازتولید و بازتعریف الگوهای جنسیتی فراهم می‌آورند. مهرجویی کارگردان، نویسنده و مترجم ایرانی است که در شکل‌دهی به جریان موج نو‌ی سینمای ایران تأثیرگذار بوده است. او از پیشگامان طرح مسائل زنان در سینمای ایران مي­باشد. هدف این پژوهش، توجه به چگونگی بازنمایی زن در فيلم­هاي سينمايي مهرجويي است. در اين تحقيق، روش تحلیل محتوای کیفی و تکنیک مقوله‌یابی استقرایی مورد استفاده قرار گرفته است. شخصیت‌های زن نقش اول 17 فیلم از آغاز تا پایان دهه‌ی هشتاد مورد بررسی قرار گرفته­اند. نتايج حاصل از تصاویر و دیالوگ‌های فیلم­ها در سه سطح ساختاری، فردی و داستانی مقوله‌بندی شده­اند. نتایج نشان می‌دهند که زنان در مؤلفه‌های ساختاری و در تمام دوره‌ها، کلیشه‌ها و طرحواره‌های جنسیتی خود را بازتولید کرده‌اند. در مؤلفه‌های فردی، تغییرات و دگرگونی‌های آشکاری در بازتعریف هویت زنان با گذشت زمان وجود داشته است. در مؤلفه‌های داستانی همراه با افزايش آگاهی کارگردان و موضوعیت یافتن مسأله‌ی زنان، پایان دهه‌ی شصت و نیمه‌ی اول دهه‌ی هفتاد دوره‌ای طلایی در حضور پررنگ زنان و هم چنین بازتعریف موقعیت آن‌ها بوده است.

 

واژگان کلیدی: بازنمایی، سینما، داریوش مهرجویی، شخصیت‌های زن، تحلیل محتوای کیفی.

 

 

 

 140صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع دارد  قیمت 24000 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید


بررسی نماد بته جقه در ایران و پاکستان و هندوستان

دسته بندی: هنر
2437 بازدید

بررسی نماد بته جقه در ایران و پاکستان و هندوستان 

 

بُته‌جـِقّه یکی از نقش‌های تزئینی ایرانی است. این نقش از سرو ایرانی که از نمادهای زرتشتی بوده سرچشمه گرفته و بعدها در شرق رواج زیادی گرفته و طغراهای سلطان‌های عثمانی هم در همین نقش طراحی شده است.

در آمریکا این نقش را "Paisley" (نام شهري در اسکاتلند) يا "Persian pickles" به معنی "خیار شور ایرانی" می‌نامند.

عده‌ای این نقش را سرو که نشانه آزادگی ایرانیان است می‌دادند که از سر فروتنی سر خود را خم نموده است. عده‌ای دیگر آن را به عنوان سرو می‌دانند که در دوران مزدکیان نشانه آزادگی آنان بوده و پس از شکست مزدک سر خود را از شرمساری به زیر انداخته است.

یکی از گرانبهاترین و قدیمی ترین میراث به جا مانده از گذشتگان و هنر آنها نقوش سنتی است . نقوشی که ریشه در دل فرهنگ ما دارد، نقوشی که با قلب تاریخ تپیده و تا به امروز به زندگی اش ادامه داده. یکی از این نقوش بته جقه است . این نقش در اکثر هنرهای سنتی ایران استفاده می شود. اما وجه تسمیه آن چیست؟
- جقه یا پرک بته ای است، ساخته شده از پر پرندگان که بر بالای کلاه پادشاهان ایران است و آن تغییر یافته سرو سر افکنده است. نشانی از ایران و ایرانیان و حکایت از راستی و تواضع ایشان است.

 

50صفحه فایل ورد فونت 14 منابع و عکس دارد قیمت:9900 تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 


بررسی ارتباط بین مدرنیته و اکسپرسیونیسم در هنر آثار نقاشان معاصر

دسته بندی: هنر
1882 بازدید

چكيده
هنرمند تنها درصورتي مجاز به استفاده از كلمات خواهد بود كه هدفش مطرح كردن ديدگاه جديدي باشد. درواقع براي رها كردن ذهن مخاطب از نگرشهاي آگاهانه ذهن و اهميت و تاٌٌثيري كه بر محتوا دارد. مطرح كردن يك ديدگاه جديد است كه مرا به حرف زدن وامي دارد. اما اين مسئله ممكن است باعث شود من تنها گرايشات خود را دنبال كنم ،بدون درنظر گرفتن اين امر كه شما بيشتر با محتوا آشنا هستيد تا با فرم. به همين دليل درباره فرم هم مطالبي را مطرح مي كنم و سعي مي كنم ديدي كلي از كارگاه يك نقاش ارائه دهم و براين باورم كه نهايتاً به درك متقابل دست خواهيم يافت. زماني كه درك متقابل امكان پذير باشد و هنرمند ديگر بعنوان انساني متفاوت از ديگران درنظر گرفته نشود و او را نيز انساني بدانيم كه همانند ديگران ناخواسته به اين دنياي متنوع پرتاب شده و تنها تفاوتش با ديگران در اين است كه او توانسته با استعداد خاص خود به مهارت زندگي دست يابد و از ديگراني كه وسيله اي براي ابراز خلاقيت خود از طريق هنر ندارند خوشحال تر است، مي توانيم به درك متقابل دست يابيم.
اين امتياز كوچك و به ظاهر بي اهميت بايد به هنرمند داده شود. او در مسائل ديگر بقدر كافي مشكلات دارد. مي توانيم در اينجا ازيك تشبيه كمك بگيريم، تشبيه هنر به درخت.
هنرمند اين جهان را بررسي كرده و به گمان ما، به آرامي راه خود را در آن يافته است. حس شهودي وي به جريان تصورات و تجربيات او نظم بخشيده است. اين حس شهودي موجود در طبيعت و زندگي واين آرايش بالنده را من به ريشه درخت تشبيه مي كنم. از ريشه است كه انرژي همانند شيره درخت، در هنرمند جريان مي يابد و به چشمانش مي رسد.بنابراين او حكم تنه درخت را دارد.
خسته و منقلب از فشار جريان او تنها ديده هايش را در اثرش پياده مي كند. تاج درخت در زمان و مكان گسترش مي يابد، اثر هنرمند نيز دقيقاً چنين حالتي دارد.
آنچه هنر به اصطلاح فضايي در ابراز آن موفق بوده و حتي هنر موسيقي كه محدود به زمان است از طريق هماهنگي چند صدايي به آن دست يافته، اين پديده ابعاد گوناگون كه همزمان هنر را به اوج مي رسانند ،متاٌسٌفانه هنوز هيچ جايگاهي در دنياي كلمات ندارد. در اين شيوه بيان،انتقال ابعاد مختلف ناگزير بصورت خارجي صورت مي گيرد.
كليد واژه:هنر،مدرنيته،پست مدرنيسم،مكاتب هنري،اكسپرسيونيسم




85صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد +تصاویر قیمت 29000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه هنر و نقاشی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693


عکاسی طبیعت

دسته بندی: هنر
6371 بازدید

پایان نامه عکاسی طبیعت

 

چکیده

در این پایان نامه با عکاسی طبیعت آشنا می شویم. در فصل اول تاریخچه عکاسی طبیعت و تعریف آن ارائه می شود. همچنین تعریف عکاسی طبیعت از نظر تکنیکی بیان می شود. در فصل دوم عکاسی طبیعت در جهان را مطالعه می کنیم و با تعدادی از عکاسان معروف جهان آشنا می شویم. در فصل سوم عکاسی طبیعت در ایران را بررسی نموده و تعدادی از عکاسان فعال ایرانی در عرصه عکاسی طبیعت را معرفی می کنیم و مصاحبه های ایشان را می خوانیم. در فصل آخر با عکاس معروف طبیعت مرحوم نیکل فریدنی آشنا می شویم و آثار وی را مطالعه می کنیم.

 

115صفحه فایل ورد منابع و عکس دارد قیمت: 29000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه هنر در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری0216647969

 

 

 

 

 

 

 


پایان نامه موسیقی (دی جی) dj

دسته بندی: هنر
5702 بازدید

پایان نامه موسیقی (دی جی) dj

 

چکیده

در این پایان نامه ابتدا مطالب مقدماتی درباره دی جی و تاریخه آن بیان می شود. در فصل دوم معروف ترین دی جی های دنیا معرفی می شوند. در ادامه، در فصل سوم سبک های مختلف موسیقی که توسط دی جی ها کار می شو ند را مطالعه می کنیم. در فصل چهارم با تجهیزات و دستگاه های دی جی کردن آشنا می شویم. در پایان، در فصل پنجم تکنیک های میکس موزیک دی جی را بررسی می کنیم.

کلمات کلیدی:

دی جی، میکس، ترن تیبل، میکسر، سی دی، موزیک،

 

62صفحه فایل ورد فونت 14 منابع دارد قیمت: 32000تومان

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه هنر در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری0216647969

 

 


بازتاب سلسله تيموری در نقاشيهای ديواری

دسته بندی: هنر
1934 بازدید

بازتاب سلسله تيموری درنقاشيهای ديواری اوايل اين دوره

 

واضح است که نقاشي و طراحي ايراني را ديگر نمي توان به عنوان پديده اي يکپارچه بصري و يا عقلاني به حساب آورد. مطالعاتي که اخيراَ انجام شده اند به نوبه خود باعث ارتقاي سطح کيفي تحقيقات در اين زمينه شده اند و حتي از محدوديتهايي که نسبت بر مينياتور تحميل مي کند فراتر رفته و باعث گرايش محققين به باز بيني عميقتر در ذات و هدف نقاشي ايراني در اشکال و انواع گوناگون آن شده اند . يکي از انواع راههاي موجود در جهت آشکارسازي نقش نقاشي در محيطي اسلامي -  ايراني ظهور نقاشي ديواري است که معمولاَ جايگاهي برابر با تصاوير نسخ خطي براي آن قائل مي شوند . آثار باقيمانده اينگونه نقاشي ها بسيار کمياب بوده و در اين ميان...

 

18صفحه فونت 14 فایل ورد منابع دارد  قیمت:4000تومان

 

پس از پرداخت (از قسمت تبلیغات روش پرداخت را ببینید) میتوانید دانلود کنید

اگر مطلب مورد نظر خود را در این سایت پیدا نکردید میتوانید از قسمت سفارش پروژه جدید یا تماس با ما کار تحقیقی خود را به ما سفارش دهید

 

 


بررسی مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی

دسته بندی: هنر
1947 بازدید

بررسي مردم شناسی طرح ها و نقوش لباس ها و بافته های ساسانی

 

سرزمين ايران از ديرباز به دليل موقعيت خاص جغرافيايي و همچنين مهاجرت يا حملات اقوام و ملل ديگر به آن و نيز رسوخ فرهنگ ايراني و آميزش آن با فرهنگ سرزمينهاي مجاور و ظهور نمونه هاي فرهنگي جديدتر، خود بستر لازم و مناسبي براي مطالعه و بررسي فراهم كرده است. البته از آنجا كه بسياري از مورخان بيشتر تلاش خود را صرف ضبط وقايع و حوادث سياسي- حكومتي و ذكر نبردها و مانند آن كرده اند كمتر به پديده هاي مربوط به حيات فرهنگي پرداخته اند.

يكي از ديداري ترين و در عين حال زنده ترين نمونه هاي حيات فرهنگي يك جامعه، پوشاك و نوع لباس مردم آن جامعه است. آشنايي با تاريخ لباس و پوشاك ايرانيان، نه تنها اطلاعاتی در خصوص ظاهر مردماني كه در ادوار مختلف تاريخي زندگي مي كرده اند در اختیارمان می گذارد ، بلکه ما را با انواع سليقه ها، نوع دوخت و رنگ ، مدلهاي مختلف لباس، بافت انواع پارچه ها، صادرات و واردات پوشاك، تأثير پذيري و تقليد از لباس مردمان نواحي ديگر، اختصاص پوشاكي خاص به گروه يا طبقه اي اجتماعيآشنا می سازد و همچنين دربارة چگونگي روند و تكامل انواع پوشش ها، اطلاعات مفيد و جالب توجهي ارائه مي نماید.

در بخش بالا شاه سوار بر اسب خود را‌ آماده شکار مي شود و زني چتري را بلاي سر او نگه داشته است. پشت سر شاه زناني صف شکيده اند که بعضي مشغول نواختن آلات موسيقي هستند. در سمت مقابل بر روي سکوئي که از زمين ارتفاع دارد عده اي از رامشگرن نشسته اند که بعضي ها چنگ مي نوازند و برخي به کف زدن مشغولند. در پائين اين صحنه در مرکز نقش، شاه سوار بر اسب و کمان بر دست تاختن در تعقيب گوزن ها است و در پائين اين شمارگاه، تصوير شاه را در حالي که تيردان بدست گرفته و از شکار مراجعت مي کند، نشان مي دهد. در طرف چپ تعدادي شتر مشغول حمل گوزن هائي که شکار شده اند هستند.

اين نقش بر جسته يک وضع استثنائي دارد، چه سازنده آن سعي نموده که حالات مختلف را در يک صحنه مجسم سازد و در حقيقت مي توان آنرا يک نقاشي فرض نمود که بر روي سنگ حجاري شده است.

م آن جامعه است. آشنايي با تاريخ لباس و پوشاك ايرانيان، نه تنها اطلاعاتی در خصوص ظاهر مردماني كه در ادوار مختلف تاريخي زندگي مي كرده اند در اختیارمان می گذارد ، بلکه ما را با انواع سليقه ها، نوع دوخت و رنگ ، مدلهاي مختلف لباس، بافت انواع پارچه ها، صادرات و واردات پوشاك، تأثير پذيري و تقليد از لباس مردمان نواحي ديگر، اختصاص پوشاكي خاص به گروه يا طبقه اي اجتماعيآشنا می سازد و همچنين دربارة چگونگي روند و تكامل انواع پوشش ها، اطلاعات مفيد و جالب توجهي ارائه مي نماید.

 

 

108صفحه فایل ورد منابع دارد قیمت :9000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

انجام کلیه کارهای تحقیقاتی و پایان نامه هنر در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری0216647969

 

 

 

 

 


بررسی ارتباط بین مدرنیته و اکسپرسیونیسم در هنر آثار نقاشان معاصر

دسته بندی: هنر
3241 بازدید

چكيده
هنرمند تنها درصورتي مجاز به استفاده از كلمات خواهد بود كه هدفش مطرح كردن ديدگاه جديدي باشد. درواقع براي رها كردن ذهن مخاطب از نگرشهاي آگاهانه ذهن و اهميت و تاٌٌثيري كه بر محتوا دارد. مطرح كردن يك ديدگاه جديد است كه مرا به حرف زدن وامي دارد. اما اين مسئله ممكن است باعث شود من تنها گرايشات خود را دنبال كنم ،بدون درنظر گرفتن اين امر كه شما بيشتر با محتوا آشنا هستيد تا با فرم. به همين دليل درباره فرم هم مطالبي را مطرح مي كنم و سعي مي كنم ديدي كلي از كارگاه يك نقاش ارائه دهم و براين باورم كه نهايتاً به درك متقابل دست خواهيم يافت. زماني كه درك متقابل امكان پذير باشد و هنرمند ديگر بعنوان انساني متفاوت از ديگران درنظر گرفته نشود و او را نيز انساني بدانيم كه همانند ديگران ناخواسته به اين دنياي متنوع پرتاب شده و تنها تفاوتش با ديگران در اين است كه او توانسته با استعداد خاص خود به مهارت زندگي دست يابد و از ديگراني كه وسيله اي براي ابراز خلاقيت خود از طريق هنر ندارند خوشحال تر است، مي توانيم به درك متقابل دست يابيم.
اين امتياز كوچك و به ظاهر بي اهميت بايد به هنرمند داده شود. او در مسائل ديگر بقدر كافي مشكلات دارد. مي توانيم در اينجا ازيك تشبيه كمك بگيريم، تشبيه هنر به درخت.
هنرمند اين جهان را بررسي كرده و به گمان ما، به آرامي راه خود را در آن يافته است. حس شهودي وي به جريان تصورات و تجربيات او نظم بخشيده است. اين حس شهودي موجود در طبيعت و زندگي واين آرايش بالنده را من به ريشه درخت تشبيه مي كنم. از ريشه است كه انرژي همانند شيره درخت، در هنرمند جريان مي يابد و به چشمانش مي رسد.بنابراين او حكم تنه درخت را دارد.
خسته و منقلب از فشار جريان او تنها ديده هايش را در اثرش پياده مي كند. تاج درخت در زمان و مكان گسترش مي يابد، اثر هنرمند نيز دقيقاً چنين حالتي دارد.
آنچه هنر به اصطلاح فضايي در ابراز آن موفق بوده و حتي هنر موسيقي كه محدود به زمان است از طريق هماهنگي چند صدايي به آن دست يافته، اين پديده ابعاد گوناگون كه همزمان هنر را به اوج مي رسانند ،متاٌسٌفانه هنوز هيچ جايگاهي در دنياي كلمات ندارد. در اين شيوه بيان،انتقال ابعاد مختلف ناگزير بصورت خارجي صورت مي گيرد.
كليد واژه:هنر،مدرنيته،پست مدرنيسم،مكاتب هنري،اكسپرسيونيسم




85صفحه فایل ورد (Word) فونت 14 منابع و پاورقی دارد +تصاویر قیمت 29000 تومان 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید

انجام پروپوزال و پایان نامه هنر و نقاشی در کوتاهترین زمان با موضوعات خاص شما. منتظر تماس شما هستیم

از ساعت 11 الی 19 روزهای کاری02166479693


کاشی کاری

دسته بندی: هنر
7821 بازدید

کاشیکاری یکی از روشهای دلپذیر تزئین معماری در تمام سرزمینهای اسلامی است. تحول و توسعه کاشی ها از عناصر خارجی کوچک رنگی در نماهای آجری آغاز و به پوشش کامل بنا در آثار تاریخی قرون هشتم و نهم هجری انجامید. در سرزمینهای غرب جهان اسلام که بناها اساسا سنگی بود، کاشی های درخشان رنگارنگ بر روی دیوارهای سنگی خاکستری ساختمانهای قرن دهم و یازدهم ترکیه، تأثیری کاملا متفاوت اما همگون و پر احساس ایجاد می کردند.
جز مهم کاشی، لعاب است. لعاب سطحی شیشه مانند است که دو عملکرد دارد: تزیینی و کاربردی. کاشی های لعاب دار نه تنها باعث غنای سطح معماری مزین به کاشی می شوند بلکه به عنوان عایق دیوارهای ساختمان در برابر رطوبت و آب، عمل می کنند.
تا دو قرن پس از ظهور اسلام در منطقه بین النهرین شاهدی بر رواج صنعت کاشیکاری نداریم و تنها در این زمان یعنی اواسط قرن سوم هجری، هنر کاشیکاری احیا شده و رونقی مجدد یافت. در حفاری های شهر سامرا، پایتخت عباسیان، بین سالهای 836 تا 883 میلادی بخشی از یک کاشی چهارگوش چندرنگ لعابدار که طرحی از یک پرنده را در بر داشته به دست آمده است. از جمله کاشی هایی که توسط سفالگران شهر سامرا تولید و به کشور تونس صادر می شد، می توان به تعداد صد و پنجاه کاشی چهارگوش چند رنگ و لعابدار اشاره کرد که هنوز در اطراف بالاترین قسمت محراب مسجد جامع قیروان قابل مشاهده اند. احتمالا بغداد، بصره و کوفه مراکز تولید محصولات سفالی در دوران عباسی بوده اند.

 

 

 129 صفحه فایل وردفونت 14 منابع دارد قیمت: 15000 تومان

 

 

پس از پرداخت آنلاین میتوانید فایل کامل این پروژه را دانلود کنید 

 




تماس با ما
کد تماس با ما